יום חמישי

"צעד קדימה, שניים אחורה" התגברות על הקושי שבשינוי.

רבים הם האנשים שרוצים שינוי בחייהם – כל אחד והשינוי הרצוי לו. חלק מאיתנו אפילו יוצאים לדרך של שינוי ומצליחים לבצע שינוי בחייהם האישיים או המקצועיים. אך, לעתים, באותה המהירות חוזרים לנקודת ההתחלה - למה שהיה קודם, וכל זכר לשינוי לא נראה באופק. או אז הם עשויים להיכנס למעגל קסמים של תסכול ורפיון ידיים, לתחושה ש:"זה לא אפשרי ודבר לא יעזור. זה אבוד – ובשביל מה לנסות בכלל?".
האמת היא, שהם צודקים. כן.
לעשות בדיוק את מה שהם עשו קודם, יביא, קרוב לוודאי, את אותה תוצאה בדיוק!

אם-כן, נשאלת השאלה: "מה צריך לעשות בכדי שהשינוי אכן יהיה יציב ולאורך זמן?" כיצד ניתן לבצע שינוי מבלי לחזור אחורה להרגלים ודפוסים ישנים? התשובה, כמובן, מורכבת מכמה חלקים. הפעם אתמקד בחלק הבסיסי והמרכזי ביותר. החלק שמדבר על חשיבות הרגשות ותפקידם ביצירת שינוי יציב לאורך זמן.

על חשיבות הרגשות מדברים רבים וטובים. זוכה פרס נובל לכלכלה לשנת 2002, הפסיכולוג דניאל כהנמן מתייחס לחשיבות הרגש בתהליך קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות. אנתוני רובינס, מומחה בתחום שיפור הביצועים, יועץ למנהיגים וסופר מוערך מתייחס לרגשות כגורם מרכזי ומניע בחיינו האישיים והמקצועיים.

היינו, בכדי ליצור שינוי אפקטיבי, בכדי להתקדם, להשתפר, להצטיין ובעיקר להישאר שם, עלינו לחזק את הרגש כלפי עצמנו. את האמונה ביכולתנו. עלינו לחזק את הביטחון העצמי – הדימוי העצמי והמסוגלות העצמית. תארו לכם אדם שיוצא לטיפוס על הר גבוה. הוא לא מאמין בעצמו. לא חושב שיש לו את זה או שהוא בכלל ראוי להצליח, האם לדעתכם הוא יצליח? האם יש פה סיכוי בכלל? האם יהיו לו לאורך הזמן הכוח והאנרגיה הדרושים?
ולכן, יש להבין שחוסר ביטחון, חשש, עצב ותסכול על כך ש"אינני מספיק!", ש"אין לי את זה", ש:"לי לא מגיע", לא מאפשרים שינוי יציב לאורך זמן. נקודה.
לא מספיק לסגל הרגלי חשיבה ומודעות עצמית ולא מספיק להיות פעילים, אלא בראש ובראשונה עלינו לחזק את הביטחון והדימוי העצמי. אחרת כל הפעילות שבעולם לא שווה.

אדם שהדימוי העצמי שלו נמוך עשוי להתקשות בכלל בלהחליט "מה הוא רוצה?" – להגדיר מטרה או יעד בחייו. אותו אדם יוכל להצהיר, וגם זה לאחר לבטים קשים, ש:"לא טוב לו היכן שהוא נמצא". קרוב לוודאי, שלא טוב לו כבר הרבה זמן, אך לא מודים ממש בהתחלה. נותנים לתחושה למעוך עד שהיא בלתי נסבלת. שנית, תהליך מודעות עצמית עשוי לעתים להובילו לתקיעות על פני צמיחה. ייתכן וישקע בשיפוטיות, ביקורתיות והכאה עצמית. להתעכבות על מציאת כשלים וחסמים. בתוך שכך, ההבנה של מניעים פנימיים או הסתכלות מחודשת בבחירות שלו ובמעשיו עלולים להיתפס כהוכחה (כביכול) לעד כמה איננו ראוי. וזו הרי ממש לא המטרה של התבוננות פנימה.

עבודה של שינוי, הטבה, שיפור ומצוינות לא יכולה להתבסס על יסודות רעועים אלה. היא יכולה להיבנות אך ורק על גבי יסודות איתנים של דימוי עצמי תקין-הערכה עצמית בריאה וביטחון עצמי! ולכן, מכאן מתחילה העבודה.

דימוי עצמי תקין מאפשר לנו להחליט מה אנחנו רוצים, להגדיר מטרה ולהיות חדורי מוטיבציה להשגתה. גם האחריות והיוזמה שינקטו יהיו אחרים לגמרי. ביטחון עצמי ביכולות וקבלה עצמית מאפשרים לנו להיטיב להתמודד עם אכזבות, כישלונות, קצב איטי או סתם אווירה צוננת ולא מפרגנת. דימוי עצמי מלא הערכה וכבוד מאפשר לנו ללמוד את גבולותינו, להיות אסרטיביים, להשפיע לחיוב על חיינו ולעצב אותם באמת כפי שאנו רוצים. ולאורך זמן.

לסיום, אין כוונתי שעיקר העבודה הוא אך ורק סביב יצירת דימוי עצמי חיובי וביטחון עצמי, אלא שאלו הם הבסיס לתהליך של שינוי. בנוסף יש להבין שגם בנושא זה של דימוי עצמי וביטחון עצמי העיקר הוא במתינות – לא מידיי ולא בחוסר.


בהצלחה רבה,
אסנת.

יום רביעי

חינם - המדריך לעוצמה אישית - חינם



בקרוב יוצא לאור המדריך לעוצמה אישית מהדורת אוגוסט 2010.
המדריך יחולק חינם ל-50 הנרשמים הראשונים.

רשימת ההשקה התפרסה באתר הבית שלי וניתן יהיה להרשם בכדי לקבל את המדריך חינם. במתנה.
ניתן גם להירשם כאן בתיבה משמאל.

מה במדריך?
  • מהי עוצמה אישית
  • כיצד לחיות חיים מתוך עוצמה אישית
  • כיצד לשמר עוצמה אישית לאורך זמן
  • מה מחבל בעוצמה האישית שלנו ודרכי התמודדות אפקטיביות
ועוד..

יום ראשון

יום שבת

כוחה של החלטה

התלבטתי לא מעט מה לכתוב בפוסט הבא שלי. הנה רק יצאתי לדרך בכל הנוגע לבלוגים ועדיין אינני שולטת לחלוטין בפלטפורמה הזו. לא בטוחה מה כל כפתור עושה או לחיצה עליו תעשה. כל שכן, חוששת שאמחק את מה שכבר עיצבתי וכתבתי. ובעודי מתלבטת מגיחה מחשבה נוספת לראשי. מחשבה לא מפרגנת כל-כך. מחשבה שאומרת לי ש"אם את לא יודעת איך לעשות את זה הכי טוב שאפשר, אזי עדיף שלא תעשי בכלל!".

ואני מכירה מחשבות מסוג זה. מחשבות שכל כוונתן זה להשאיר אותנו בדיוק באותו המקום - מחשבות "סטטוס קוו" אני קוראת להן. כביכול, עצה נהדרת ואפילו מהוגנת דיו. בפועל, שיתוק.

הלכה למעשה, אי עשייה המעוגנת באידיאולוגיה מוערכת הקוראת למצויינות, יסודיות ומקצועיות שגם אני עצמי דוגלת בהן.

אה מה מה, "מחשבות סטטוס קוו" הן מחשבות מהסוג החבלני. "מאווי מרמרה" במוח.
אלימות מחשבתית אישית. הן מחבלות בתפיסה העצמית שלנו, במסוגלות העצמית ובעיקר מרפות את ידנו מעשייה כלשהיא.

ואז התבהרה לי התמונה ו...המחשבה. מצליחנים מקבלים החלטות ולא מתלבטים ארוכות.
מצליחנים יוצאים לדרך גם אם לא רואים את כל הדרך כולה. מצליחנים לומדים תוך כדי הליכה. תוך כדי טעויות ובעיקר לומדים מהטעויות וממשיכים הלאה.

מצליחנים נוקטים יוזמה ועסוקים בעשייה.

אז הנה גם אני מיישמת את מה שאני יודעת, מלמדת, מאמנת ומנחה.

הנה כתבתי ופרסמתי את הפוסט השני שלי. מקווה שהתלבטויותיי הועילו לכם. אשמח לשמוע.

שלכם,
אסנת.

יום שני

ברוכים הבאים - יוצאים לדרך

שלום לכולם,

שמי אסנת ברושי-חן (M.A) ואני המנהלת של "קונספט - תקשורת בינאישית ומנהיגות".

קונספט עוזרת לאנשים, עסקים וארגונים לשפר את הביצועים ולהגיע לתוצאות הרצויות להם.

אתם מוזמנים לבקר אותנו באתר:
http://conn.co.il

ושם תוכלו ליהנות מסדרה של מוצרי חינם - מאמרים, מצגות ועוד וגם להכיר אותי קצת יותר.

נשתמע בקרוב,
אסנת.