יום שישי

מישהו מדבר כאן סינית?


אני לא מדברת סינית.
אז איך זה שכל כך הרבה בעלי עסקים ונותני שירות מדברים איתי סינית?????

לא ברור.

אולי בגלל ש"חן" באנגלית נכתב Chen והנה אני וג'קי קרובי משפחה...

אז על מה אני מדברת?
בבקשה -
הנה דוגמא של שיחה עם חברה לבניית וקידום אתרים.
אסנת: שלום אני רוצה לברר פרטים לגבי בניית וקידום אתר.
 ועונה לי בחור נחמד בזו הלשון.

בחור: אין בעיה. והנה מתחילה הסינית - "נבנה לך אתר ברזולוציה של 800 פיקסלים..."
אני שמעתי: "דינג צ'ינג מינג..."

בחור: "נוסיף לך באנר ו-PopUp"
אני שמעתי: "ווינג צ'אנג דונג..."

בחור: "ואז נרשום לך את הדומיין והסאב-דומיין על אותו Server..."
"צ'ילאנג מינג וודינג..."

בחור: "יהיה לך גישה מלאה ל-HTML אם תרצי לשנות משהו בהמשך. וניתן גם לעשות לך קמפיין PCC בגוגל אדוורדס ו-SEO"
אני שמעתי: "וילאנג דינד דינג פינג צ'ינג דאו..וון טון"

אז בלית ברירה, אני עונה לבחור החביב:
"טוב, אז אתה יודע מה תוסיף להזמנה 2 מרק תירס, עוף חמוץ מתוק, 2 אגרול ובננה מטוגנת"

"אבל אנחנו לא מסעדה סינית גברתי" הוא משיב.

"מה, אתם לא מסעדה סינית?"
"לא".
"אתם השגרירות הסינית?"
"לא".

"אז למה אתה מדבר איתי את כל הסינית הזו?" אני שואלת.

מדוע באמת הוא מדבר איתי סינית?
מה לא בסדר בזה?

ומה הטעות העסקית כאן?
מה הטעות התקשורתית ממדרגה ראשונה?

תשובה:
הטעות היא שהבחור מדבר איתי על מאפיינים, ועוד בשפה מקצועית, בעוד אותי מעניין התועלות!
אם אינני אדם טכני, זה סינית עבורי כל המידע הזה.

מה שכן מעניין אותי בתור לקוחה זה התועלות עבורי.
מה יצא לי מזה?

הקיצר,
דברו עם הלקוחות שלכם על תועלות ולא על מאפיינים.
כך תדברו באותה השפה ששניכם יכולים להבין. לא סינית חד-צדדית.

דוגמאות:
1. במקום: זה קפה מסוג רובוסטה מדרום אנטארקטיקה....
   התועלת: קפה ארומתי שמתאים לאוהבי קפה חזק.

2. במקום: בקבוק מים מינרלים של חצי ליטר עם פקק נשלף.
    התועלת: בקבוק נישא, קל ולא מטפטף.

3. במקום: סוכריות עדשים M&M
    התועלת: השוקולד יימס לך בפה ולא ביד. זו אגב גם הסיסמא הפרסומית שלהם. המבוססת על תועלת ללקוח ולא  מאפייני המוצר. 

הבהרה: אין לי כלום נגד סינית. להיפך, באופק מתוכנן טיול.
בהצלחה,
אסנת.

8 תגובות:

  1. אסנת,
    אחלה פוסט. נהנתי לקרוא את הפוסט הזה כדבר ראשון בבוקר.
    מעניין אם התופעה קוראת כי "אנשי המכירות" האלו צמחו מתוך הצד הטכני או שבאופן טכבי קל לנו כבני אדם להתמקד בדברים מדידים כמו פיקסלים וCPC מאשר בתועלות ויתרונות יותר אמורפיים...

    קובי

    השבמחק
  2. היי קובי - שמחה שנהנית מהפוסט. תודה. הדבר קורה בעיקר משום שבעלי עסקים מבססים את העסק שלהם על ידע מקצועי - מומחיות בתחום מסוים ו"שוכחים" שיש להם כובעים נוספים בעסק, כגון: משווקים, אנשי מכירות. וזה מצריך ידע נוסף מעבר למומחיות. למשל: כיצד להתמקד בלקוח, ולא בהם, וכיצד לדבר איתו על תועלות. פשוט ידע בתהליך שיווק ומכירה נכון.

    השבמחק
  3. גדול!
    אני רצה לשתף.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה. תודה. גם אם כי באיחור :-)

      מחק
  4. תודה דקלה. לא חשבתי על זה... :)

    השבמחק
  5. אנונימי6:29

    כתוב מקסים !! מלא חוש הומור .. וכל כך נכון ..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה תודה לך אנונימי יקר! ריגשת אותי

      מחק