יום חמישי

מה בין יום כיפור, ארונות המטבח שלי והעסק שלך?



ארונות המטבח

בארונות המטבח שלי יש פגם.

מזה זמן מה שמתי לב שהמרווחים בין הדלתות אינם אחידים. משמאל רווח גדול ומימין רווח צר. ובדלת הסמוכה שוב רווח צר משמאל ורחב מימין. האמת היא, שלא צריך להיות מומחה גדול בכדי לראות את אי האחידות, למרות שהיא מזערית היא בולטת.


יצא שלפני מספר ימים, אירוע מכונן התרחש בביתנו.
אישי היקר, חזר מוקדם מהרגיל מעבודתו.

בעודנו חוגגים את האירוע בשיחה קולחת בשולחן המטבח, שהרי המטבח הוא האזור הפעיל בביתנו...הבטנו שנינו בו זמנית על ארונות המטבח.

אני לא ראיתי כל חדש אלא שוב את אי הסימטריה המוכרת לי.

אך לפתע קם אישי, שלף את הלדרמן מכיסו (-מן גאדג'ט גברי כזה שנתייחס אליו כסוג של אולר משוכלל), פתח את ארון המטבח השמאלי ביותר והחל מכוון את הברגים/ צירי הדלת. פותח ומבריג. סוגר. שוב פותח ומבריג. סוגר. מתבונן. כן, עכשיו בסדר.

להפתעתי, אי הסימטריה נעלמה.
אם-כך, האמת היא שהמרווחים בדלתות המטבח שלי כעת אחידים. תודות לאישי היקר והיעיל.

ולמה אני מספרת לכם את זה?

ומה הקשר ליום כיפור, וחשוב יותר, לעסק שלכם?

אני מספרת לכם זאת משום שבאותו רגע הבנתי את ההבדל בינינו. לאישי יש יכולת טכנית שלי אין. אל דאגה, לי יש יכולות אחרות.


ואיך זה קשור ליום כיפור?
רגע, זה עדיין לא הזמן לכך.

הקשר הוא לעסק שלכם.

פעמים רבות בעלי עסקים נופלים באותה טעות אומללה שמשאירה אותם עמוסים, עסוקים מאוד וחסרי אנרגיה. בחשיבה שהם יכולים לעשות הכל בעסק שלהם ובניסיון לעשות הכל בעסק שלהם.

זו טעות. זה לא נכון.

רבותיי, אינכם יכולים לעשות הכל בעסק שלהם. נקודה.


מדוע?

כי יש לכם יכולות כאלה ולא אחרות.
כי לנסות לעשות הכל יעלה לכם יותר כסף וזמן מלהשתמש בשרותיו של איש מקצוע מומחה.
כי לנסות לעשות הכל בעסק שלכם, יותיר אתכם עמוסים, שחוקים ועייפים.
וככאלה לא תוכלו להתנהל אפקטיבית ולחשוב בראש צלול.

ובעיקר, כי לעשות הכל בעסק שלכם אומר שאתם לא מתנהלים בצורה אפקטיבית אלא חובבנית.
לא מנהלים זמן נכון, לא עושים תיעדוף נכון וקרוב לוודאי לא מגיעים לתוצאות שאתם רוצים.


והיכן הקישור ליום כיפור?
נו, זה ברור לא?!

יום כיפור מזמין אתכם לסלוח גם לעצמכם על כך שאינכם סופרמן או סופרוומן.
על כך שלא תוכלו לעשות הכל בעסק שלכם.

יום כיפור מזמין אתכם לסלוח לעצמכם על טעויות ומשגים שעשיתם בשנה שעברה. לנקות את הלוח ולהמשיך הלאה, לאחר שלמדתם את השיעור והלקח כמובן, נקיים וצלולים לשנה עסקית הבאה עלינו לטובה.

אז זכרו,
לא תוכלו לעשות הכל בעסק שלכם.
לא כדאי שתעשו הכל בעסק שלכם.
בררו מה כדאי שלא תעשו בעסק שלכם ועל מה לא כדאי לכם לבזבז את משאביכם האישיים.
ואם חפנתם את ראשכם בין כפות ידיכם, לא נורא. סלחו לעצמכם והמשיכו הלאה. מותר לטעות. אסור לא ללמוד מהטעות!

ובכלל, יש הקלה רבה בהבנה שכולנו אנושיים ושהדרך האפקטיבית בעסקים היא לפעמים לעשות פחות ולא בהכרח יותר!

שנה טובה וגמר חתימה טובה.

*
*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה